تبلیغات
روستای حصار

 
صفحات جانبی
در فصل تابستان چی بخوریم وچی نخوریم

از آنجا که در این روزها گشت و گذار در شهرها هم بیشتر می شود بهتر است با خوردن مواد غذایی مناسب آثار منفی گرما بر بدن را کمرنگ کنیم
معمولا کم آبی اولین مشکلی است که با علایم مختلفی مانند سردرد و سرگیجه گریبانمان را می گیرد اما با بالا رفتن دما بهتر است چه تغییرهایی در عادت های غذایی مان بدهیم تا مشکلات به حداقل ممکن برسند؟

آب

تا می توانید آب بنوشید اما آب خنک، نه بسیار سرد: بررسی ها نشان داده اند آب خنک بیشتر از آب یخ به رفع تشنگی کمک می کند و باعث می شود بیشتر آب بخورید. البته اگر تمایلی به نوشیدن آب ندارید می توانید آبمیوه خانگی میل کنید.
آب لیمو

آبلیمو را فراموش نکنید: در میان آبمیوه های سنتی آبلیمو مناسب ترین است زیرا هم مایعات به بدن می رساند و هم املاح. بنابراین نوشیدن یک لیوان شربت آبلیمو همراه خاکشیر به رفع کم آبی کمک می کند.

آبدوغ

آبدوغ خیار بخورید: از آنجا که در روزهای گرم همراه آب مقدار زیادی املاح نیز از بدن دفع می شود چه بهتر که با مصرف خوراکی ای مغذی و آبداری مثل آبدوغ خیار املاح از دست رفته تان را جبران کنید.

ویتامین c

منابع ویتامین c را در رژیم غذایی تان بگنجانید: خوردن مرکبات،میوه ها و سبزیجات مملو از ویتامینc  نظیر کیوی و انواع توت ها، کلم و گوجه فرنگی به بازتوانی بدن بعد از یک روز گرم کمک می کند.

میوه های کم قند

میوه های کم قند میل کنید: تا می توانید میوه های آبدار و با قند کم را در میان وعده هایتان بگنجانید، میوه هایی مانند سیب، زردآلو، هلو، گلابی، آناناس، انبه، توت فرنگی و طالبی.

سالاد

همراه غذایتان سالاد و ماست بخورید: خوردن سالاد با غذای اصلی به خصوص اگر در آن سبزی هایی مانند کاهو، خیار و گوجه فرنگی باشد، بسیار مفید است. ماست و دوغ هم از همراه غذاهایی هستند که به دلیل طبیعت سرد و مواد معدنی بسیاری که دارند، مصرفشان در روزهای گرم تابستان توصیه می شود.

روغن

مصرف روغن را به حداقل برسانید: تا می توانید میزان روغن مصرفی در طبخ غذا را کم و به جای روش هایی نظیر سرخ کردن، از روش هایی مانند کباب استفاده کنید تا میزان حرارت دیدن غذا در روغن به حداقل ممکن برسد.

غذای سبک

وعده های غذایی تان را سبک کنید: در روزهای گرم وعده های غذایی تان را سبک میل کنید و به خصوص در وعده صبحانه میوه را نیز بگنجانید.
مواد قندی

مواد غذایی قندی را کمتر مصرف کنید: سعی کنید میزان دریافت کربوهیدرات روزانه تان را به حداقل برسانید و از خوردن مواد غذایی که قند بالایی دارند، خودداری کنید.

منبع:salamat.ir



طبقه بندی: سلامت،
دنبالک ها: 11 دلیل برای خوردن یک سیب در روز، آیا از قاروقور شکم خسته شده اید؟، حمله قلبی، داروخانه طبیعی پروردگار،
[ چهارشنبه 5 تیر 1392 ] [ 21:58 ] [ سعید سوار ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :